Dieta Paleo

Na czym polega dieta Paleo?

Paleo nie jest zwykła dietą. To podejście do żywienia oparte na jakości jedzenia. Odnosi się do diety naszych przodków – zbieraczy i łowców, których dieta składała się głownie z mięsa, warzyw, owoców, orzechów i nasion.
Nasi przodkowie z ery Paleolitu nie znali bowiem tego, co dziś uważamy za choroby cywilizacyjne. Dopiero industrializacja i zmiana nawyków żywieniowych, doprowadziła do masowego występowania chorób cywilizacyjnych takich jak: choroby serca, alergie, nietolerancje pokarmowe, zaburzenia hormonalne, trądzik, problemy trawienne, przewlekłe stany bólowe i wiele innych.
Dzisiejsza wiedza pozwala nam na podejście nowocześniejsze i bardziej kompleksowe. Jesteśmy w stanie przystosować dietę naszych przodków na potrzeby człowieka XXI wieku.

Produkty spożywane w diecie: mięso, ryby i owoce morza, jaja, warzywa, owoce, orzechy, zioła, miód, naturalne tłuszcze

Produkty zakazane: mleko i produkty mleczne, przetworzony cukier, zboża (dopuszczalne w diecie Samuraja)

paleo
dieta-paleo

Jakich korzyści możemy się spodziewać stosując Dietę Paleo?

1.Spadku wagi. Dieta Paleo to, w zależności od indywidualnych zasad komponowania posiłków, dieta nisko lub średniowęglowodanowa, średniobiałkowa i wysokotłuszczowa. Pozwala to na utratę tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym braku obciążenia nerek jak w dietach wysokobiałkowych (jak np. w diecie Dukana).

2.Przyrostu tkanki mięśniowej. Paleo jest doskonałą dietą dla osób aktywnie uprawiających sport. Ograniczenie ilości tkanki tłuszczowej nie skutkuje bowiem spadkiem masy mięśniowej, jak w przypadku diet niskokalorycznych.

3.Wzrostu poziomu energii. Dieta Paleo, pomimo tego, że nie skutkuje odkładaniem tkanki tłuszczowej, jest dietą wysokoenergetyczną i obfitującą w składniki odżywcze. Odpowiednio wprowadzana, daje chęć do życia i energię.

4.Uczucia sytości. Paleo dlatego bliższe jest stylowi życia niż diecie, że nie ogranicza w żaden sposób ilości spożywanego jedzenia.

5.Stabilizacji poziomu cukru we krwi. Niski ładunek glikemiczny spożywanych produktów i duża ilość tłuszczu w diecie zapobiega skokom poziomu cukru we krwi i gwarantuje jego stabilizację przy dłuższym czasie stosowania się do zaleceń żywieniowych Paleo.

6.Poprawy trawienia i redukcji problemów trawiennych. Spożycie produktów wysoko przetworzonych i obfitujących w rafinowany cukier sprzyja zaburzeniom flory bakteryjnej jelit i procesów trawienia. Przejście na dietę składającą się z produktów naturalnych, ubogich w cukier, sprzyja stabilizacji układu pokarmowego.

7.Ograniczenia alergii pokarmowych. Dieta paleo zakłada wykluczenie głównych alergenów pokarmowych, takich jak gluten czy produkty mleczne.

8.Poprawy wyglądu skóry, włosów i paznokci, dzięki dostarczeniu odpowiedniej ilości składników odżywczych. Ze względu na niskie spożycie węglowodanów można zaobserwować zmniejszenie się cellulitu.

9.Braku napadów głodu. Stabilizacja poziomu cukru we krwi gwarantuje brak napadów wilczego apetytu.

10.Poprawy procesów myślenia. Mózg potrzebuje tłuszczu, których źródła (takie jak orzechy, oliwki, mięso zwierząt) stanowią podstawę diety Paleo. Diety niskokaloryczne nie zapewniają odpowiedniej dla komórek mózgowych ilości tłuszczu.